.

.
Hello readers , I'm Nurul Shahratul Iman binti Roslan or for short Shara. Thanks for reading this blog. After you read please click button 'follow' and 'like' okay. And I'll follow your blog back. For followers that don't have link at their profile , I'm sorry because I can't follow you back. Thanks for your understanding.
With love Shahratul Roslan
__________________________________
SUKA BLOG SAYA ? JOMM LIKE :)
____________________

Wednesday 30 November 2011

Kasih Sayang :)


Pada suatu hari di sekolah , seorang murid bertanya kepada gurunya. Ketika itu guru tersebut sedang mengajar tentang kasih sayang.

PELAJAR : Cikgu , macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang yang paling kita sayang ? Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?

CIKGU : Okay kamu ikut apa yang saya suruh. Kamu pergi ke padang. Kamu berjalan di atas rumput sambil memandang rumput di depan kamu. Pilih yang 'paling' cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Dah petik rumput yang 'paling' cantik bawa ke kelas.

Apabila pelajar tersebut pulang ke kelas , tiada sehelai rumput pun di tangannya. Cikgu bertanya kenapa tiada rumput yang di pilih.

PELAJAR : Tadi mase saya berjalan , saya carilah rumput yang 'paling' cantik. Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang 'paling' cantik , maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang , saya tak jumpa pun yang 'paling' cantik. Mungkin ada di antara yang di belakang saya tadi rumput yang 'paling' cantik tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula , jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.

CIKGU : Ya , itulah jawapannya. Maknanya apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang , janganlah kita mencari lagi yang lebih baik dari itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Jangan kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Semoga yang berlaku tidak berulang lagi. Dan ingatlah oarang yang paling kita sayang itulah orang yang 'paling' cantik dan 'paling' baik. Mahupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi.

YOU MAKE MY LIFE WORHTWHILE, IT'S ALL ABOUT YOU.

No comments:

Post a Comment