.

.
Hello readers , I'm Nurul Shahratul Iman binti Roslan or for short Shara. Thanks for reading this blog. After you read please click button 'follow' and 'like' okay. And I'll follow your blog back. For followers that don't have link at their profile , I'm sorry because I can't follow you back. Thanks for your understanding.
With love Shahratul Roslan
__________________________________
SUKA BLOG SAYA ? JOMM LIKE :)
____________________

Thursday 15 March 2012

SEKOLAH


Assalamualaikum semua :)

Okayy, hari ni penat sesangat. Sesangat okay! Pagi tadi kena bangun awal subuh untuk siap-siap pergi sekolah. Bayangkan aku tidur pukul 3 pagi, then kena bangun pukul 6.30 pagi. Ce kira berapa jam je aku tidur? Tak sampai 4jam pun tauuu. Hebat tak aku? Hebat kannn, yess i know! 6.30 pagi bangun mandi, pergghhh! Memang sejukkk gegilaaaaa! Habis pakinsonnn aku dibuatnyaa. After that, siap-siap semua nak pergi sekolah. Oppss, hari ni aku tak naik kereta dengan mama tapi naik vrrooommmm vrrooomm dengan abang aku. K, seriously aku rasa macam nak terbang. Dengan tak pakai helmetnya lagii. Memang feel, i belive i can fly lah kan. Herr. Sampai  depan sekolah, habiss kusutt tudung i tawww. Ini semua sebab kau lang!  Hesshhh! Aku rasa aku macam superman. Eh, superman untuk lelaki right? K, superwoman, supergirl, superladyy and whatever lah! Then, masa masuk sekolah aku rasa macam sereemmmmmmm je. Takde sesiapa pun dekat situ. Takde seorang pun okay! Haa, aku tipu je. Actually, ada acik cleaner, acik guard, acik kebun, acik-acik buka pintu. HAHAHA, k tak lawak! Tapi tu semua pangkat acik. Mana pangkat remaja macam aku ni? Mana mana mana! Rupanya, I'm the one yang sampai sekolah. Nak bangga kejap boleh? Janji, kejapp je. Hahaha. Aku datang sekolah sebab nak buat kerja-kerja menjahit yang terbengkalai tahun lepas. Punyalah lama nak menyiapkannya. Padahal sepasang baju tidur je pun. K, aku takde bakat nak jadi tukang jahit. Herrr. Masa sampai sekola tu dalam pukul 7.30 macam tu. Aku memang semangat nak datang sekolah kan. Padahal benda tu start pukul 8. Dah sampai aku terus duduk dekat kerusi batu dekat-dekat dengan acik guard. Time tengah duduk-duduk tu ada pulak acik kebun ni menyanyi. Ya Allah! Acik please stop, langit tu nak mendung dah tu. Pleaseeeee!

After an hour, I'm still waiting my friends. K, aku memang suka tunggu korang lama-lama. Suka sangaattt -.-  After a minute, Danial sampai. Yessss! Ada kawan, ada kawan! Then, Syahirah pulak datang. Ohh, ada geng ada geng! Hahaha. Then, kitaorang beborak sementara nak tunggu chila. Heshh, mana lah gegirl aku ni. Dia suruh datang pukul 8, tapi dia yang lambat. Hammpeehh! Tak lama tu dorang semua datang. K, sangat meriah! Siap boleh main bola jaring lagi tuu. Bayangkan permainan perempuan tu di main oleh kaum adam. Macam pelik kann? But, tu lah kenyataannya. Si Danial dengan Ikhwan semangat gila nak main. Seriously, semangat gila! Tengah seronok main, nampak kereta cikgu. Yeahhh, cikgu sampai dah. Then, kitaorang stop main and masuk bilik jahitan.

Dalam bilik jahitan cikgu bagi dua mesin jahit je. D-U-A okayy! Kami dah lah ramai, acano tu? Hmm, never mind sharing is caring right? K, share-share lah. Herr. Cikgu masuk kejap je tadi, then terus pergi tengok latihan memanah. Hmm, sedih tauuuu. Sampai hati cikgu tinggalkan kami. Sedih sangat. Eh, sedih? Hahaha. Aku rasa happening gila adalah. Menjahit sambil dengar macam-macam lagu. Then, online and tweet-tweet! Okayy, sangat happenig! Tengah syok menjahit, tetiba mesin buat hal. Ayokkkk! Tak tahu, tak tahu. K, mesin rosak kitaorang pun kemas-kemas barang nak balik. Jahatkan kami? Herr. Sorry cikgu, kami tak tahu macam mana nak repair. Then, bersurailah semua. Masa balik tadi merempitzz dengan atenngg. Ohh, so sweet. Thankyou gegirl :)

Okayy, tu je aku nak cerita. Ending cerita ni macam hampeehh je kan. Bytheway. Kita bahagia sangat hari ni. Abang spec, you make my life worthwhile! Thankyou <3
YOU MAKE MY LIFE WORHTWHILE, IT'S ALL ABOUT YOU.

No comments:

Post a Comment